CADA
WooCommerce maatwerk onder tijdsdruk
CADA is er voor iedereen die zijn eeuwige sokkenspeurtocht beu is. Want heb je eindelijk een sok gevonden die perfect zit, dan zitten er weer binnen de kortste keren gaten in of krijg je er zweetvoeten van. CADA-sokken bieden alles waar een goede sok aan moet voldoen: hij zit comfortabel, is sterk, ademend, onzichtbaar of juist hartstikke zichtbaar en goed voor mens en milieu. CADA is een afkorting van CArry the DAy. Dat is namelijk precies wat ze doen: jou de dag door dragen.
MegaWatt nam contact met ons op voor de bouw van een WooCommerce webshop. Zij hebben namens CADA de opdracht gekregen om een nieuw en innovatief product te lanceren. Wireframes, graphics, marketing, motivatie; alles in de smiezen en in productie. MegaWatt weet van wanten. Er was alleen een ‘klein’ dingetje: binnen 4 weken moest de WooCommerce webshop live staan. Van overleg, bouwen, wikken & wegen tot testen en aanpassen; compleet.
We hebben elkaar ontmoet en zijn de uitdaging aangegaan. Veel op goed vertrouwen en wederzijdse vakidioterie. Er was ook gewoon geen tijd voor een functioneel- of technisch model. Grote lijnen hebben we doorgesproken en daar een prijs voor afgegeven. Een van/tot prijs, wat speelruimte betekend. Precies wat dit project nodig had.
Alle betrokken partijen zijn de onderlinge afspraken en deadlines elke keer nagekomen. We hebben om tijd te besparen veel teleconferences gehouden, met alle disciplines aanwezig. Onder de nodige (prestatie-)druk, maar altijd met veel plezier hebben we het gehaald. Binnen budget.
Onze webdevelopers Davey en Dominique zijn voornamelijk bezig geweest met WordPress maatwerk en opzet van de productpagina. We hebben de achterkant van de productpagina eenvoudig ingericht, zodat de klant per product de wasvoorschriften en informatie over verzenden / retourneren makkelijk zelf kan beheren.
Een ander belangrijk punt was de mobiele weergave van de productpagina. Op de mobiele weergave moest alle informatie in een duidelijke volgorde zichtbaar zijn, zonder dat dit ten koste gaat van de gebruikerservaring die het marketingbureau voor ogen had.
Ook het bestelproces moest gebruiksvriendelijk zijn. Hiervoor hebben we een speciaal winkelwagen proces ontwikkeld en ziet de bezoeker een ‘stappenplan’ op de afrekenpagina. Zo is het voor de potentiële koper duidelijk waar hij/zij zich in het bestelproces bevindt.
Van tevreden klanten wil je graag een positieve review ontvangen, die andere potentiële kopers overhaalt om de bestelling te plaatsen. De reviews op de website worden nu real-time opgehaald uit KiyOh, het beoordelingssysteem waar CADA mee werkt. De reviews worden getoond bij het betreffende product. Ook hebben we Blueconic geïmplementeerd, een grote marketingtool die een koppeling maakt waarmee zij op gebruikersniveau kunnen meten en analyseren op de website.
Om het bestelproces aan de achterkant zo goed mogelijk te laten verlopen, hebben onze webdevelopers de klant ondersteund bij het configureren en instellen van de producten, voorraadbeheer, verzendmethoden en kosten, de koppeling met een externe verzendpartij, betaalmethoden en de inrichting en weergave van de facturen en pakbonnen.
We hebben diverse adviezen gegeven over de inzet en het instellen van een MailChimp account om de doelgroep/kopersgroep met online nieuwsbrieven te bereiken en informeren. Gebruikersgemak is een zeer belangrijk criteria voor een goede webshop. Daarom wilde CADA graag een koppeling met Facebook. Gebruikers kunnen op deze manier inloggen via Facebook, zonder dat zij een apart account hoeven aan te maken.
Onze AVG-specialist heeft de AVG implementatie verzorgd en diverse platformen/scripting per soort bekeken om een passend cookie beleid met cookie notice te ontwikkelen. De FAQ pagina heeft een overzichtelijke weergave en kan direct via de URL doorgestuurd worden naar klanten.