Fysiopark Uden en Boshoven
Van een nieuwe website tot online marketing op meerdere kanalen
Fysiopark is een fysiotherapiepraktijk in Uden. Al jaren bieden zij verschillende therapievormen voor cliënten met klachten in bijna elk gebied van het lichaam. Van reguliere fysiotherapie en manuele therapie tot dry needling en echografie. Fysiopark was al een tijd klant bij Kwaaijongens, toen zij de kans kregen om een fysiotherapiepraktijk in Weert over te nemen: Fysiopark Boshoven. Dit vroeg natuurlijk om een nieuwe website voor deze praktijk en een nieuwe online marketing strategie.
In samenwerking met Fysiopark zijn we gaan nadenken over een goede SEO strategie. Wat speelt er binnen de doelgroep? Welke vragen hebben zij? Wanneer nemen zij contact op? En hoe kunnen we daar met content op aan sluiten? Zo bleek al snel dat de huidige pagina’s binnen de websites erg gefocust waren op de oplossingen. De diensten en specialisaties die op de website werden aangeboden waren specifiek gericht op een oplossing. Hierdoor kwamen de praktijken niet in beeld wanneer een gebruiker in Google zocht naar bepaalde pijnklachten. De link van probleem naar oplossing werd nog niet gelegd. Daarom zijn we al snel aan de slag gegaan met het opzetten van landingspagina’s over deze problemen. Zo ontstonden er al snel vele pagina’s rondom knieklachten, schouderklachten, hoofdpijn en rugklachten. Met deze pagina’s zorgen we voor herkenbaarheid onder de lezers en gaan we specifiek in op de verschillende therapievormen waar de bezoeker mee geholpen kan worden. Zo sluit je aan bij de doelgroep: niet denken vanuit jouw oplossingen, maar vanuit de problemen die potentiële cliënten kunnen hebben.
Zoals gezegd liepen er al campagnes voor Rugcentrum Uden. Deze moesten echter uitgebreid worden naar alle specialisaties die Fysiopark kan bieden. Ook moesten er voor Fysiopark Boshoven nieuwe campagnes gebouwd en opgezet worden. In samenspraak met de klant zijn wij gaan kijken naar de verschillende praktijken en concurrentie in de buurt. Door namelijk slim te kijken naar welke diensten jij wel aanbiedt, maar jouw concurrent niet (en dit verschilt natuurlijk per locatie), kunnen we heel gemakkelijk bepalen welke zoekwoorden veel conversies zouden kunnen opleveren. Bovendien wil een fysiotherapiepraktijk natuurlijk altijd gevonden worden als iemand op zoek is naar een Fysio in combinatie met een plaatsnaam of locatie. De nieuwe campagnes brengen al gelijk veel conversies binnen die we goed monitoren. Zo zien we direct hoe veel geld het kost om één aanvraag binnen te halen. We blijven continu optimaliseren om dit bedrag laag te houden of zelfs nog te verlagen. Ook gebruiken we de input uit de diverse Ads campagnes weer in de SEO strategie. Door goed de zoektermen te monitoren, zien we namelijk direct welke problemen en vragen er spelen binnen de doelgroep.