Padifood
WordPress UX, development, maatwerkopties en (uiteraard) hosting
De missie: maak vanuit het ontwerp van Rover Media een gebruiksvriendelijke en responsive website voor Padifood waarop het assortiment van authentieke, verse Oosterse maaltijden optimaal tot zijn recht komt, en de voedingswaarde van de producten eenvoudig kan worden ingevoerd en getoond.
Padifood staat voor authentieke, traditionele en duurzame Oosterse maaltijden, bereid met verse ingrediënten door specialisten die alleen genoegen nemen met de beste kwaliteit. De hoogwaardige kant-en-klaar maaltijden van Padifood zijn te koop bij veel supermarkten in binnen- en buitenland, maar vinden ook binnen de foodservicebranche en industrie veel aftrek. Handig voor iedereen die weinig tijd heeft, maar wel lekker, gezond en veelzijdig wil eten. Zo laat Padifood iedereen een stukje Verre Oosten ervaren. De visie van Padifood luidt niet voor niets: “De beste authentieke Oosterse kok, overal en altijd.”
De familie Thé begon in 1987 met de verkoop van verpakte koelverse maaltijden vanuit het restaurant de Padihoeve. Sinds 1995 werkt de familie vanuit 2 productielocaties in Oss. Modern, maar mét oog voor ambachtelijkheid. De maaltijden worden namelijk nog altijd op authentieke manier in woks bereid.
De toewijding aan de klanten is bij Padifood al net zo groot als die aan de traditionele Aziatische keuken. Padifood streeft namelijk naar een jarenlang partnerschap. De focus ligt daarbij op op kwaliteit, smaak, service en flexibiliteit. Het doel: samen de verwachtingen van de consument overtreffen door de beste gerechten te leveren.
Een super creatief reclamebureau, met de naam Rover Media + een rebels internetbureau, bestaande uit Kwaaijongens…
…. dus allemaal een tikkeltje eigenwijze specialisten met hun eigen visie op concept, creativiteit en design. Dat is vragen om problemen, toch? Nou nee! Het was een heerlijke samenwerking. Dat we bij Kwaaijongens het design meestal zelf doen, wil niet zeggen dat we niet openstaan voor ontwerpen van anderen. Vol enthousiasme zijn we met Rover Media aan de slag gegaan. De look & feel die zij hadden neergezet, moest terugkomen in het uiteindelijke eindproduct: de website van Padifood.
We vertaalden het ontwerp naar een grafisch webdesign. Iedereen tevreden? Mooi, op naar stap 2: een gebruiksvriendelijke en responsive website met de juiste look & feel. Bij een bedrijf als Padifood betekent dit dat je de gerechten bijna moet kunnen ruiken en proeven, een koud kunstje voor onze designer die dit samen met Rover Media tot in de puntjes uitwerkte. En zo ontstond er stap voor stap een overzichtelijke site waarop bezoekers direct hun weg kunnen vinden om vervolgens likkebaardend en met rammelende maag op te nemen contact met Padifood.
Uiteindelijk draait het bij een bedrijf als Padifood natuurlijk om de maaltijden. Die moeten zichzelf verkopen. Dat doe je niet alleen door ze overzichtelijk uit te stallen, maar ook door ze smaakvol te presenteren. Stel de site van Padifood daarom voor als kleine Aziatische toko met verschillende schappen: eentje met het basisassortiment, één met de premium maaltijden en een schap voor de foodservice producten. Elk met hun eigen prachtige presentatie van de voorverpakte maaltijden. Op iedere verpakking staat bovendien een overzicht van de ingrediënten en een duidelijke voedingswaardetabel, zodat klanten met eigen ogen kunnen zien hoe gezond de maaltijden zijn.
Schappen = filter: Voor elk schap maakten onze technische kwaaijongens een maatwerk filteroptie. Zijn klanten bijvoorbeeld op zoek naar het premium assortiment? Dan komen ze via de filter direct bij het juiste schap terecht. Niet alleen gebruikersvriendelijk, maar ook beter voor de zoekmachineoptimalisatie, omdat de vindbaarheid van de producten hierdoor verbetert.
Verpakking = beeldmateriaal: Als er iets belangrijk is bij eten, is het natuurlijk de combinatie tussen wat je ziet, ruikt en proeft. Met ruiken en proeven konden we op de website natuurlijk niet veel, dus mocht het beeldmateriaal de honneurs voor de zintuigen waarnemen. Klanten die voor het digitale schap staan, zien direct beelden van de heerlijke producten die keurig op een rij liggen te wachten om uitgekozen te worden door de klanten van Padifood.
Voedingswaardetabel en ingrediënten: Verpakkingen van voedingsmiddelen moeten aan Nederlandse en Europese wetten voldoen. Zo moet er bijvoorbeeld een ingrediëntenoverzicht en voedingswaardetabel getoond worden. Geen probleem voor Kwaaijongens. We maakten een maatwerkmodule waarmee Padifood heel eenvoudig zelf de ingrediënten en voedingswaardes kan invoeren. Om die gegevens te zien hoeven klanten alleen maar op de verpakking (het beeld) van de maaltijd te klikken.
Belangrijke mededelingen: Padifood hecht enorm veel waarde aan de veiligheid en beschikbaarheid van haar maaltijden. Bijzondere mededelingen moeten daarom als het nodig is à la minute op de website geplaatst kunnen worden. Daarom ontwikkelden we voor Padifood een maatwerk meldingsoptie waarmee zij dit soort belangrijke informatie direct zelf kunnen vermelden.
Een website als die van Padifood ontstaat alleen maar door samenwerking van ervaren koks die koken met de beste ingrediënten. Waar de ene kok beter is in het verzinnen van nieuwe gerechten, is de ander meester in het presenteren ervan. Bovendien moet een gerecht smaken, de juiste textuur hebben en kooktechnisch goed te bereiden zijn. Precies zo werken we bij Kwaaijongens. Door de vakmensen met de beste expertises in te zetten, kunnen we onze naam waarmaken als uniek full service internetbureau. We zijn gespecialiseerd in WordPress websites én webshops. Van strategie en ontwerp tot realisatie, hosting en onderhoud. Maar ook als er al een ontwerp ligt, zoals in dit geval bij Padifood, toveren we dit met het grootste gemak om tot een goed werkende website die 100% aansluit op jouw wensen.