Reparts
WordPress maatwerk & design
De missie: ontwikkel een website waarmee we de bol.com van endoscooponderdelen kunnen worden. Compleet met gebruiksvriendelijke filters en geoptimaliseerde lay-out.
Reparts is de partner op het gebied van endoscooponderdelen en andere fijnmechanische onderdelen. Nu horen we je misschien denken: een endo-wat? Een endoscoop – letterlijk vertaald een binneninkijker – is een kijkinstrument dat het mogelijk maakt om in het lichaam te kijken door middel van een lange slang met een camera aan het uiteinde.
Reparts ontwerpt, ontwikkelt, produceert en levert hoogwaardige endoscooponderdelen voor zowel de binnenlandse als internationale markt. Zij leveren deze onderdelen aan gespecialiseerde reparateurs die hier vervolgens diverse soorten endoscopen mee kunnen repareren.
Reparts is een zusterbedrijf van Rescope. Een bedrijf dat al meer dan 15 jaar een technologisch geavanceerde dienstverlener is, volledig gespecialiseerd in de reparatie en service van flexibele en starre endoscopen. Deze ervaring neemt Reparts mee bij het herontwerpen van endoscoopreparatieonderdelen. Hiermee helpen zij de klant om de kwaliteit, doorlooptijd en efficiëntie te verbeteren.
Uitgebreide, duidelijke filtering en zoekfunctie
Bij een endoscoop zijn er talloze onderdelen die kapot kunnen gaan of simpelweg aan vervanging toe zijn. Handig dus wanneer je op een site een goedwerkende zoekfilterfunctie hebt, die overzichtelijk is en je binnen een mum van tijd naar het juiste onderdeel leidt. Binnen WordPress bestaat er een standaard zoekfilter, maar deze is zeer beperkt en geeft weinig spannende opties om weer te geven. Zowel in de lay-out als in de zoekmogelijkheden. Dat kan dus beter volgens de specialisten van Kwaaijongens. Onze techneut heeft zijn skills uit de kast getrokken en het zoekvenster verder uitgebouwd naar een flitsende lay-out, die ook nog eens efficiënt werkt. Zo zijn de onderdelen direct zichtbaar in het dropdown venster en is het zelfs mogelijk om te zoeken op productnummer. Zeker het laatste scheelt je een hoop tijd. Kostbare tijd, die je liever ergens anders voor gebruikt dan eindeloos zoeken naar dat ene onderdeeltje in de jungle van endoscooponderdelen.
Oké, een duidelijke, overzichtelijke zoekfunctie en filtering kunnen afgestreept worden op het lijstje. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat Reparts het zijn klanten nog gemakkelijker kan maken? Door een klikbare endoscoop! Weet je niet precies welk onderdeel je zoekt, maar wel waar het zit op de endoscoop? Door met de muis over de endoscoop op de homepage te zweven, lichten de verschillende onderdelen van de endoscoop op. Met één klik op het betreffende onderdeel verschijnt er een overzichtspagina met alle subonderdelen die zich op, aan of in dit stuk van de endoscoop bevinden. Een knap staaltje maatwerk van onze techneuten waar we best trots op zijn!
Daar gaat ‘ie weer… inloggen of een account aanmaken bij elke nieuwe bestelling, kiezen voor thuisbezorging of niet, en betalen nu of later…Iedereen kent het riedeltje wel en weet ook hoe fijn het is als het bestelproces zo gestroomlijnd mogelijk gaat.
Dus ook hier hebben wij weer de magische handjes van onze developers overheen laten gaan om een op maat gemaakt bestelproces te realiseren. Zo is het bestelproces opgedeeld in verschillende, overzichtelijke stappen. Allereerst krijg je, nadat je het product hebt geselecteerd dat je nodig hebt, de optie om in te loggen of om door te gaan als gast. Wanneer je kiest voor ‘inloggen’, springen zo al je gegevens op het scherm en hoef je deze alleen maar even snel te checken. Daarnaast kies jij eenvoudig tussen de verschillende bestel- en verzendmethoden. Zo sluit niet alleen het product, maar ook het bestelproces eromheen altijd aan bij wat jij op dat moment nodig hebt.
Reparts staat bekend om z’n trouwe klanten en dat is niet voor niks. Ze hebben voor elke klant speciale prijsafspraken, die je nu makkelijk online kunt checken. Dankzij de accountpagina zie je alles overzichtelijk bij elkaar. En we gaan nog een stapje verder: voor die prijsafspraken hebben we maatwerk geleverd, zodat alles duidelijk en handig is voor de klant.
Voor de vaste klanten is er nog meer gemak. Je kunt eerdere bestellingen zo opnieuw plaatsen, een vaste bestellijst maken en verschillende bezorgadressen opslaan. Bij Reparts is het doel simpel: alles zo makkelijk mogelijk maken voor de klant. En wij, Kwaaijongens, hebben daar onze expertise op losgelaten om precies dat te bereiken: volledig maatwerk, zonder gedoe.
Het assortiment van Reparts is de laatste jaren flink gegroeid. Deze moet natuurlijk behouden blijven en mee verhuizen naar de nieuwe website. Hiervoor hebben onze experts een content migratie uitgevoerd. Alle content van de oude website is overgezet naar de nieuwe, maar hier en daar wat opgefrist en aangepast. Bestaande content in een nieuw jasje dus, zodat deze precies aansluit bij de nieuwe website van Reparts.
Om ervoor te zorgen dat de medewerkers van Reparts de producten toe kunnen voegen aan de website en zelf aanpassingen en invullingen door kunnen voeren, heeft Kwaaijongens een uitgebreide WordPress training verzorgd. Hierin zijn verschillende zaken aan bod gekomen zoals de werking van de website, het vullen van de productpagina’s en de search engine optimalisatie van de website. We doen het tenslotte samen. Wij leggen de eerste stenen en samen met jou bouwen we het op tot een stabiel huis.