Voordelen social media uitbesteden
Social media is al jaren onderdeel van ons leven en daarom zeker niet meer weg te denken. Het ene social media kanaal verdwijnt waar tientallen andere kanalen voor terug komen en vaak een enkeling de gebruikers weet te bereiken (denk aan TikTok). Waar social media vaak begint voor de normale gebruiker, zien bedrijven ook hun kansen. En terecht! In dit blog vertel ik de voordelen van social media uitbesteden, want social media is een continu proces dat de volle aandacht verdient!
Wat levert social media je als bedrijf op?
Social media is onderdeel van online marketing en kan – als je het goed doet en op de juiste manier inzet – bedrijven zo veel meer opleveren. Zo kan je acties initiëren, klantenbinding verbeteren door online aanwezig te zijn, kortingen weggeven of de conversatie aangaan. Maar met social media kun je als bedrijf nog meer. Je kunt het gebruiken als extra (verkapte) verkoopkanalen of als een laagdrempelige manier van klantenservice. Om die reden zijn social media eigenlijk voor bijna elk bedrijf wel inzetbaar. Of je nu schilder of eigenaar van een marketingbureau bent: voor elke onderneming is er een social netwerk dat bij je past.
1. Altijd up to date en opvallend
Social media is het perfecte medium om als bedrijf up to date te blijven en op te vallen onder je doelgroep en klanten. Om je volgers het idee te geven dat jouw bedrijf weet wat hen bezighoudt, is het belangrijk om continu te monitoren wat er speelt in de wereld en wat de nieuwste ontwikkelingen zijn. Ben dus op de hoogte van actualiteiten! Waar jij je continu zou moeten inlezen, zit een internetbureau of marketingbureau er middenin. Besteed je social media uit, dan ga je als bedrijf naadloos mee met de online flow en creëer je aandacht op de juiste momenten en juiste manieren. We zorgen dat jouw social media altijd up to date en opvallend is.
2. Het scheelt je enorm veel tijd
Het bijhouden van je social media kanalen vergt stiekem veel tijd. Tijd die je misschien liever in andere zaken steekt. Dan klinkt het interessant om deze zaken uit te besteden. Je social media frequent, professioneel en trouw blijven beheren is een uitdaging. Het kost namelijk veel, heel veel, tijd. Je moet nadenken over wat je post, wanneer je het post, hoe je het post en daarbij moet je ook reageren op comments. Misschien merk je dat het tijdstip waarop je post niet werkt, dus moet je uitzoeken op welke tijdstippen jouw volgers online zijn. En als je je dan voorneemt om een doordachte contentkalender te maken en het echt uit te voeren, laat de praktijk zien dat social media toch een ondergeschoven kindje wordt.
3. Er wordt goed over nagedacht
Het goed en effectief inzetten van social media vergt nu eenmaal ervaring. Zonder strategie is social media gewoon leuke content, maar verder bereikt het lang niet wat je als bedrijf allemaal kan bereiken. Het is belangrijk om het doel van social media helder te hebben. Hier kunnen wij je mee helpen. Doelen kunnen zijn: meer verkeer naar je website, meer interactie, rechtstreeks meer producten verkopen en nog meer. Er is kennis en ervaring voor nodig om social media goed, passend en resultaat gevend in te zetten. Als ervaren internetbureau weten wij precies hoe we berichten moeten insteken, hoe lang berichten moeten zijn, welke hashtags we moeten gebruiken en wanneer we moeten posten. Met een gespecialiseerd bedrijf aan je zijde, levert jouw social media business op!
4. We maken van volgers echte fans
Ons doel is om jouw volgers te veranderen naar fans van jouw bedrijf. Iedereen vindt het fijn om aandacht te krijgen op het moment dat het nodig is. Dus als jouw volgers reageren of vragen stellen, dan zou je eigenlijk zo snel en goed mogelijk moeten antwoorden. Helaas is dit vaak niet mogelijk als je ook een bedrijf te runnen hebt. Schakel een bedrijf in dat zich continu over jouw kanalen buigt. Wij kunnen je kanalen polsen en beantwoorden eventuele vragen, reageren op comments en koesteren de interactie. En als we wel twijfelen, dan vragen we het eerst bij jou na.
Social media uitbesteden kost geld
Het geheel uitbesteden van social media kost je als bedrijf geld, maar daar tegenover staan wel een hoop voordelen die ik hierboven heb genoemd. Zo hoef je bijvoorbeeld zelf geen (of in ieder geval minder) mankracht in te zetten voor dit onderdeel. Hierdoor wordt er wel aan je aanwezigheid op social media gewerkt, zonder dat het bedrijf aan efficiëntie inlevert. De mensen die je nodig hebt voor de dagelijkse werkzaamheden binnen het bedrijf, kunnen gewoon doorgaan met waar ze mee bezig waren. Uiteindelijk is het de bedoeling dat de kosten die je hebt aan het uitbesteden van social media, terugverdiend worden door de aandacht die jouw social media kanalen krijgen.
Klinken deze voordelen jou goed in de oren? Heb jij niet de kennis en tijd om fulltime de social media kanalen van jouw bedrijf te beheren? Kwaaijongens kan jou helpen met social media beheer waarbij we jouw social media volledig uit handen nemen!