Tips om jouw branding een winterboost te geven
Als online marketeers krijgen wij gelukkig bijna niet te maken met kerstdrukte zoals drukte in winkels, lange rijen voor de kassa en overvolle parkeerplaatsen. Wij zijn met hele andere dingen bezig, namelijk content marketing campagnes opzetten. Wil jij ook jouw bedrijf een winterboost geven? Wij geven je graag wat tips om de marketing van jouw bedrijf feestelijk vorm te geven!
1. Beeldmateriaal op website
Er staat genoeg beeldmateriaal op jouw website en grote kans dat je een mooie eyecatcher hebt op je homepagina. De banner op je homepagina heeft altijd een functie, je wilt de aandacht van jouw bezoeker trekken. Dat kan gericht zijn op jouw bedrijf, een categorie, product of dienst. Het moet een bepaald gevoel creëren bij de bezoeker en eentje in de sferen van het seizoen maakt het des te meer relevant. Daarom, maak een banner en ander beeldmateriaal in wintersferen. Creëer een warm gevoel bij bezoekers, zodat jouw website net voelt als thuiskomen.
2. E-mailhandtekening
Zowel bij de communicatie van de website als bij communicatie naar de klanten toe is het belangrijk dat je als bedrijf een stijl uitdraagt. Normaal gesproken zorgt de huisstijl van je bedrijf daarvoor. Bij het aanpakken van het beeldmateriaal op de website, zoals we hierboven hebben beschreven, kan de communicatie naar de klanten en/of leveranciers natuurlijk niet uitblijven. Een leuk voorbeeld voor wanneer er foto’s in de e-mailhandtekening staan: iedereen met een kerstmuts op of een leuk winter gerelateerd gifje. Zo neem je de klanten en leveranciers, ook buiten de website om, mee in jullie beleving.
Ben je tijdens de feestdagen een weekje weg? Heerlijk! Vergeet dan niet om een leuke out of office mail in te stellen (lees: Hoe stel je een out of office mail in?)
3. Nieuwsbrief
Alle bedrijven doen het, rondom de feestdagen een nieuwsbrief sturen. Ze willen de klanten fijne feestdagen wensen. In sommige gevallen heeft het ook een commercieel tintje, bijvoorbeeld als er speciale feestdagen acties bijzonder vaak naar voren komen. Dan verzenden ze de nieuwsbrief om producten of diensten te verkopen en dat kan een naare nasmaak bij de ontvanger achterlaten. Maak het origineel voor jouw bedrijf. Verzin in bijzondere invalshoek, maak het speciaal door er een teamfoto in te verwerken. Of film een kerstboodschap van (een aantal) werknemers. Zo maak je het persoonlijk en val je op tussen de rest.
4. Geef je kantoor een winterboost
Ook offline moet je het laten spelen, werknemers moet je net zo meenemen in de feestsferen als je klanten. Pimp je kantoor en zet de mooiste kerstboom neer. Zorg dat de pepernoten op tafel staan, dat iedereen op 5 december een chocoladeletter krijgt en met kerst een kerstpakket. De kleine dingen doen het hem vaak. Geef je werknemers het gevoel dat ze net zo, of zelfs nog, belangrijker zijn dan jouw klanten. Want ren jij hard voor hen, dan rennen ze voor jou een marathon uit.
Heb je hulp nodig bij de online strategie van jouw bedrijf?
Mocht je vragen hebben over de online marketing van jouw bedrijf, stel ze gerust! Je kan ons altijd bellen op 085-3307500 of mailen naar dtv@kwaaijongens.nl voor advies. Gewoon doen!