Wat is een goede call-to-action, ofwel CTA?
Met een goede call-to-action (afgekort: CTA) is er actie op je website. Je hebt een bepaald doel met je website, de acties op je website moeten hiermee overeenkomen. Denk bijvoorbeeld aan contact opnemen, offerte aanvragen, PDF downloaden, etc. CTA’s zijn een belangrijk onderdeel van conversie optimalisatie. In dit blog geef ik je tips voor een goede call to action!
Zorg voor een goede call to action
De bezoekers die op jouw website komen weten binnen een paar seconden of het voldoet aan hun verwachtingen. In die paar seconden moet jij dus zorgen dat bezoekers worden getriggerd om te blijven. Een goede call to action is hierbij een must! Meestal wil je dat een call to action opvalt. Dit kun je onder andere doen door een opvallende (contrast) kleur te gebruiken of een groter formaat te gebruiken (bijvoorbeeld bij een button).
Conversie verhogen met CTA’s
Het zou nog mooier zijn als dit bezoek leidt tot een conversie. Ook hierbij is het gebruik van CTA’s heel belangrijk. Je moet de bezoekers op jouw website als het ware verleiden om ze tot klant te maken of bijvoorbeeld iets te kopen. Een button met een verleidelijke activerende tekst kan hiervoor al genoeg zijn. Zorg ervoor dat een call-to-action zo concreet mogelijk is, zodat de bezoeker geprikkeld wordt en overgaat tot actie!
Uiteraard moet de content op de pagina wel relevant zijn aan de CTA. Dan zal een goede CTA leiden tot een stijging van het conversiepercentage.
Meer structuur in je website
CTA’s kunnen zorgen voor een langere sessieduur én voor een conversie verhoging, maar behalve dat brengen ze ook extra structuur in je website. Een call-to-action is een belangrijke informatiebron die de bezoeker helpt de mogelijkheden van jouw website te zien. Door CTA’s een goede tekst mee te geven kun je bezoekers door de website sturen en ze helpen met het verkrijgen van de gewenste informatie. Op deze manier kun je als bedrijf de bezoeker laten zien wat je in huis hebt!
Hulp nodig bij de gebruiksvriendelijkheid van je website?
Dus ga die bezoekers door je website leiden, geef ze de gewenste informatie en verleid ze om actie te ondernemen. Je zult zien dat het conversiepercentage zal stijgen! Vind je het lastig om goede CTA’s neer te zetten of heb je hulp nodig bij UX-design (lees: Wat is UX-design?) voor een optimale user experience? Wij helpen je graag op weg: bel 085 – 330 7500 of mail naar dtv@kwaaijongens.nl