AV Betonvloeren
Een nieuwe website & online marketing strategie
AV Betonvloeren is gevestigd in Veghel en opgericht door Anthony. Al ruime tijd maakt hij bedrijven en particulieren blij met strakke en kwalitatief goede betonvloeren en woonbeton. De AV Betonvloeren zijn onderhoudsvriendelijk en duurzaam. Dat komt omdat de vloeren altijd, afhankelijk van de toepassing, op de juiste manier gelegd en nabehandeld worden. Op deze manier is een betonvloer een goed alternatief voor bijna elke ander soort vloer. Dat weet Anthony natuurlijk al jaren, maar hij merkte dat hij de consument hier nog van moet overtuigen. En hoe kan dat beter als met een gloednieuwe, goed vindbare website, aangevuld met een gedegen online marketing strategie. We kregen het vertrouwen van Anthony en gingen aan de slag.
AV Betonvloeren had al een website, maar deze was niet geoptimaliseerd en bovendien verouderd. Daarom adviseerden wij Anthony om deze om te laten herbouwen naar een WordPress website in ons veelgebruikte thema. Hiermee zorg je er namelijk direct voor dat deze responsief en snel is. Belangrijke waarden voor zoekmachine optimalisatie (SEO). Ook kunnen we deze nieuwe website gemakkelijker en sneller uitbreiden qua content.
Oké, en hoe werkt dat in de praktijk nu concreet? Anthony realiseert dagelijks projecten op locatie. Vloeren en oplossingen waar ook andere potentiële klanten naar op zoek zijn, in dezelfde regio. Van deze projecten of cases stuurt Anthony ons regelmatig wat korte en bondige informatie en foto’s. Deze vertalen wij naar projectbeschrijvingen op de website. Met deze projecten kunnen we heel gemakkelijk de werkwijze van Anthony laten zien, de behoefte van andere potentiële klanten benoemen en regionaal uitbouwen door plaatsnamen mee te nemen.
Daarnaast gaan we aan de slag met blogs. Wij kijken via onze tooling wat er speelt op internet rondom betonvloeren en woonbeton. De vragen die worden gesteld in zoekmachines of op fora vertalen wij naar concrete blogartikelen. Daarnaast krijgt Anthony zelf ook natuurlijk dagelijks te maken met vragen die aan hem gesteld worden: via de telefoon, mail of op locatie. Deze input krijgen we regelmatig en ook deze vragen vertalen we door naar blogartikelen. Zo bouwen we, met eigen content, de website relevant uit onder de juiste doelgroep.
Het digitale medialandschap is versnipperd. Een online marketing aanpak begint altijd vanuit een goed ingevulde website. Maar deze website moet worden uitgebouwd en gemonitord. Bovendien moet je je niet langer blindstaren op één kanaal. Juist de mix van kanalen zorgt voor een optimale merkbeleving bij jouw doelgroep. Daarom zijn we ook aan de slag gegaan met het opzetten van social media kanalen voor AV Betonvloeren. Deze kanalen gebruiken we om vaker onder de aandacht te komen bij de doelgroep. Met social media beheer plaatsen we regelmatig updates, zorgen we voor goede doorkoppelingen naar de website en houden we de effectiviteit van de verschillende kanalen in de gaten.