EVO Kompas
Strategie, nieuwe huisstijl, webhosting & design
De missie: Geef Power-ED een complete rebranding, nieuwe huisstijl en een nieuwe website. De merknaam, Power-ED, past niet meer bij ons. We willen dat onze klant, met name de boeren, in één oogopslag weet wie wij zijn en wat we voor hen kunnen betekenen. Kortom, bij het bezoeken van de website moet het direct duidelijk zijn hoe de vork in de steel zit.
Goed om te weten: voorheen stond EVO Kompas bekend als Power-ED. Oprichter Erik groeide op tussen de velden, op een boerderij. Met zijn achtergrond als milieu-econoom besloot hij deze ervaringen te combineren, en zich in te zetten om oplossingen voor bedrijven te creëren.
Iedereen moet verduurzamen. De grootste druk ligt echter misschien wel bij de boeren van ons land. Politiek Den Haag maakt mooie plannen, die niet altijd even gemakkelijk zijn om in de praktijk uit te voeren. Erik maakt er zijn missie van om samen met zijn team agrarische bedrijven te helpen hun organisaties te verduurzamen terwijl hun winstmarges worden vergroot. Milieu-eisen omzetten in kansen in plaats van ze als opgelegde verplichtingen te zien. Het team van EVO Kompas helpt agrarische bedrijven en enkele MKB-bedrijven om deze kansen te zien en optimaal te benutten.
Een mooie missie en als Kwaaijongens zijnde vinden we het leuk een mooi bedrijf als deze verder te helpen!
Je bedrijf op de juiste manier positioneren en online laten zien wie je bent en wat je doet, is geen gemakkelijke opgave. Daarom zijn we begonnen met het haarscherp krijgen van de boodschap die EVO Kompas wil overbrengen. Want een mooie website is één ding, maar het gaat erom wat je als bedrijf wilt uitstralen. Wat is je identiteit, en hoe vertaal je die naar een krachtige, heldere uitstraling?
Goed, zo gezegd, zo gedaan. Onze online marketeer Marleen heeft de klant het hemd van het lijf gevraagd en daarna de strategie uitgewerkt. Een strategie en nieuwe bedrijfsnaam die precies weergeven wie EVO Kompas is, waar ze voor staan, en hoe ze hun klanten verder kunnen helpen. Door het uitwerken van deze strategie hebben we de klant de zaadjes gegeven waarmee zij de komende jaren kunnen blijven uitbreiden. Aan de hand van deze strategie kon de rest van onze collega’s aan de slag met hun deel van het bouwen van de website!
Bij een nieuwe bedrijfsnaam hoort ook een nieuwe domeinnaam. Onze hosting specialist Roel is direct aan de slag gegaan! De domeinnaam was nog vrij, dat hadden wij van tevoren gecheckt. Als erkend specialist kunnen wij domeinnamen direct vastleggen voor onze klanten. Altijd in beheer van de klant, dat vinden wij de meest eerlijke en transparante manier van werken.
We hebben ook de content van de oude website succesvol overgezet naar de nieuwe domeinnaam en alle verwijzingen ingesteld. Hiermee hebben we ervoor gezorgd dat de online waarde die de oude bedrijfsnaam: Power-ED al had opgebouwd, behouden blijft. Door het domein in eigen beheer te houden, is EVO Kompas klaar voor de toekomst. Ze hebben nu de ruimte om verder te groeien zonder zich zorgen te maken over de veiligheid van hun online aanwezigheid.
EVO Kompas heette dus voorheen Power-ED, en had een logo dat niet uitstraalde wie ze zijn. Onze grafisch ontwerper Lotte kwam als geroepen, tijd voor een nieuw logo en huisstijl. Lotte heeft een gesprek gehad met de klant, een gesprek waarin ze vraagt waarom ze doen wat ze doen, en wat de klant zelf belangrijk vindt voor de uitstraling. Uit dat gesprek bleek dat er één quote vaak herhaald wordt: “aanvonken in plaats van afvinken.” Met een persoonlijke touch zoals deze, begint bij Lotte direct de creatieve waterval te stromen. Samen met de aangegeven kleuren geel en groen, heeft zij twee concepten voor het logo gemaakt. Vanuit daar is het uiteindelijke logo tot stand gekomen, een kompas, in geel en groen, met een vonk. Lotte heeft hierbij precies het juiste gevoel weten te pakken!
Met de lancering van een nieuwe huisstijl en logo was het tijd om de website in een nieuw (boeren)jasje te steken. Vanuit de strategie wordt een duidelijke blauwdruk voor de website opgesteld, die als basis dient voor het webdesign. Onze webdesigner Karlijn kon hierdoor meteen aan de slag met het creëren van een gebruiksvriendelijke website. Samen met het nieuwe logo en de huisstijl, kon Karlijn deze visuele elementen direct vertalen naar de website. Mede door de nauwe samenwerking met de content schrijfster van EVO Kompas, hebben wij de website in hele korte tijd kunnen opleveren. We hadden zelfs tijd over om de schapen nog even te tellen!
Om ervoor te zorgen dat alles goed verloopt, hebben wij ons eigen geheime wapen: projectmanager Miriam. Zij overziet elk project van begin tot eind, en verder. Na een eerste, verkennend gesprek met Miriam werd het duidelijk dat een goede strategie nodig was om EVO Kompas verder te helpen. Als projectmanager, heeft zij direct de touwtjes in handen genomen en een scope opgesteld, die aansloot bij de wensen van EVO Kompas. Miriam is altijd vastberaden om iedere uitdaging direct te tackelen. Hierdoor laat zij elk project soepel verlopen. Als eerste aanspreekpunt voor de klant speelt ze een belangrijke rol in het onderhouden van het contact en het managen van verwachtingen. Ze zorgt ervoor dat onze collega’s op het juiste moment worden betrokken, wat resulteert in echte team-effort.
Het geheim van ons succes in dit project? Dat willen we best met je delen. Het succes van dit project (en alle andere projecten) komt allemaal door de sterke samenwerking binnen ons team én met de klant. Dankzij onze efficiënte en snelle aanpak konden we de website van EVO Kompas in recordtijd live zetten. Van het eerste gesprek tot de lancering hebben we samen alles geregeld, met de inzet en betrokkenheid van ieder teamlid. Het resultaat? Een super snel afgerond project en een klant die blij is met een website die daadwerkelijk voor hem gaat werken.