Insucare en ArboTeam
SEA en SEO marketing en nieuwe WordPress websites
Al sinds 2002 helpen Insucare en ArboTeam hun relaties met advies over het HR-beleid, vooral op het gebied van pensioen, financieel inzicht, inkomens- en zorgverzekeringen en arbo. Hierbij combineren ze hun financiële achtergrond met kennis, services en diensten op het gebied van arbeidsvoorwaarden die ze onder hebben gebracht in twee bedrijven: Insucare en ArboTeam. Twee verschillende bedrijven met ieder een eigen focus, maar wel met één gezamenlijk doel, namelijk: Samen ervoor zorgen dat medewerkers zo lang mogelijk, met plezier, in balans en gezond met pensioen kunnen gaan.
Jaren geleden vond deze klant ons op Google via het zoekwoord ‘SEO specialist’. Ze zijn bij ons op gesprek geweest en Eric – SEO specialist – heeft de directie overtuigd van wat internet en een website met leadgeneratie voor hen kon betekenen. Dat wij ze helpen, begeleiden en adviseren zonder ellenlange rapporten, maar gewoon door het te doen. Samen.
Deze klant heeft het webdesign extern laten maken. Dominique heeft goed contact gehad met het externe designbureau. Zij hebben de stijl ontworpen, wij de techniek erachter. We hebben intensief met deze partij geschakeld om de puntjes op de i te zetten. Daarbij hebben wij als WordPress experts de balans gezocht naar wat werkt op het internet, naar wat technisch haalbaar is binnen het budget en hoe het design eruitziet. We hebben de klant verder advies gegeven over bepaalde elementen die gebruiksvriendelijker konden en we hebben de website aan de achterkant zo ingericht dat de klant hier makkelijk zelf in kan werken en aanpassingen in kan maken.
Na livegang van de twee websites hebben we de klant meer verteld over online marketing. Aangezien ze deze kennis en expertise zelf niet in huis hebben, hebben ze diverse online marketingactiviteiten bij ons uitbesteed. Maud – online marketeer – ondersteunt de klant nu op het gebied van online marketing. Samen met de klant zijn we aan de slag gegaan met SEO, Google Ads en LinkedIn advertising. Iedere maand hebben we een (online) meeting, waarin we de klant informeren over de resultaten van de afgelopen maand. Aan de hand van deze resultaten en andere dingen die ons opvallen tijdens analyses, bepalen we in samenspraak nieuwe acties. De klant schrijft, op advies van ons, blogs en pagina’s over bepaalde onderwerpen. Wij optimaliseren de geschreven content voor SEO, waarna het gepubliceerd wordt. We hebben aan het begin van onze samenwerking op online marketing gebied ook een concurrentieanalyse uitgevoerd, zodat we een bredere kijk hebben op kansen. Maandelijks monitoren we de LinkedIn advertenties en houden de Google Ads in de gaten. Bij een conversie nemen we direct contact op met de klant om te vragen of dit een interessante of succesvolle conversie was.
Op dit moment – juli 2021 – voeren we nog steeds actief diverse SEO en SEA taken voor Insucare en ArboTeam uit. De samenwerking verloopt heel soepel. Ook de klant heeft al meerdere malen aangegeven blij te zijn met onze ondersteuning en het delen van onze kennis op SEA en SEO gebied.