Jilzi
Van rebranding tot webdevelopment en content creatie: een team effort!
De missie: geef JOUIS een volledige rebranding en zorg ervoor dat het een inspirerend platform wordt voor iedereen die net even dat stapje gezonder wil leven.
Laten we beginnen bij het begin; Jilzi heette voorheen JOUIS. Jiske, de oprichtster, raakte geïnspireerd door de zogenoemde ‘Blue Zones‘. Met JOUIS wilde zij een site creëren waarmee ze bezoekers kon helpen om in goede gezondheid oud te worden.
Na een aantal jaar veel tijd en aandacht in JOUIS te hebben gestoken, bleef het aantal bezoekers en volgers wat stagneren. Daarnaast zat er nog geen enkel verdienmodel in de site en werd het stiekem een beetje een kostbare hobby.
Jiske kwam dan ook bij ons met de vraag; hoe kan ik een bredere doelgroep aanspreken en mijn platform naar een hoger niveau tillen, mijn bezoekers beter helpen en tegelijkertijd ook een verdienmodel koppelen aan de site.
Zoals gezegd hebben we met ons hele team samengewerkt voor de lancering van het merk én de bijbehorende website van Jilzi. Om te zorgen dat de fundering voor alle online uitingen zo krachtig mogelijk staat, gaan we bij Kwaaijongens graag eerst een strategische sessie aan met onze klanten. Zo ook bij Jilzi.
We hebben meerdere goede gesprekken gevoerd met Jiske, het gezicht achter Jilzi, om de kernwaardes en ambities van Jilzi te achterhalen. Hierna hebben we doelgroepen geformuleerd en een verdienmodel opgesteld. Voor de korte en voor de langere termijn, want met een platform als Jilzi zijn meerdere opties mogelijk. Daarna hebben we de vertaling gemaakt naar concrete zaken. Op basis van de vastgestelde kernwaardes hebben we een unieke naam en slogan bedacht. De naam Jilzi refereert naar Joy In Life Zones Inspired. Een catchy naam die gelinkt is aan de kern van het platform; mensen helpen meer plezier uit hun leven te halen met recepten, tips en informatie geïnspireerd op de Blue Zones. De slogan ‘Ingredients for Life’ vangt de essentie van Jilzi’s benadering. Bij Jilzi vindt je geen rigide regels en strikte diëten. In plaats daarvan biedt Jilzi via content een scala aan ingrediënten, waarmee jij zelf de mix kunt samenstellen die past bij jouw unieke invulling van een gezonder leven.
Op basis van de strategie is een beeldentaal, tone-of-voice en contentstrategie geformuleerd. De basis was gelegd. Tijd om het stokje over te dragen aan onze volgende specialist; Lotte, Grafisch Ontwerper van Kwaaijongens.
Om de nieuwe naam en de nieuwe, heldere propositie extra kracht bij te zetten, is een nieuwe huisstijl ontwikkeld voor Jilzi. Lotte heeft deze challenge met beide handen aangepakt en een nieuw logo ontworpen. Naast het ontwerp voor het logo is zij ook aan de slag gegaan met passende kleuren, lettertypen en achtergronden. Het logo van Jilzi brengt in abstracte vorm de drie pijlers, namelijk voeding, beweging en mindset, samen. Dit abstracte logo kan ook als beeldmerk of los element ingezet worden binnen diverse uitingen. Denk hierbij aan een achtergrond of als watermerk op gebruikte afbeeldingen.
In het kleurpallet zie je meerdere natuurlijke tinten terug. Dit reflecteert de “down to earth” benadering van Jilzi. De koraalkleur geeft het geheel een energieboost. Belangrijk; want Jilzi wil je helpen om op de juiste manier in actie te komen. Het geheel zorgt voor een warme en energieke site waar we al veel complimenten over hebben gekregen!
De volgende teamspelers in deze estafette waren onze webdevelopers. Zij hebben de nieuwe huisstijl naadloos doorgevoerd in de website. We hebben gekozen voor een frisse opmaak met veel energieke foto’s waar de doelgroep van Jilzi zich mee kan identificeren. In de toekomst zal het platform blijven groeien, met steeds meer informatie en diensten. Onze webdevelopers hebben hier al rekening mee gehouden tijdens het bouwen van de site, zodat we soepel kunnen uitbreiden.
De drie thema’s van Jilzi zijn voeding, beweging en mindset. Om ervoor te zorgen dat deze drie begrippen elk de aandacht krijgen die ze verdienen, is er gekozen voor een uitsplitsing van de drie thema’s in het hoofdmenu van de website. Ieder thema heeft een unieke, bijpassende kleur. Daarnaast is de website voorzien van een overzichtelijke en gebruiksvriendelijke navigatie. Op deze manier kan de bezoeker zich moeiteloos concentreren op onze content en het ontwikkelen van een gezonde levensstijl, zonder kostbare tijd te verliezen met zoeken op de website.
Als deze regel ergens opgaat, dan is het wel bij Jilzi. Vooral de recepten van Jilzi spelen hierin een grote rol. Deze worden door Jilzi zelf, in samenwerking met een kookstudio, ontwikkeld en passen helemaal binnen een gezondere levensstijl.
De overzichtspagina is voorzien van handige filters om eenvoudig de recepten van jouw favoriete gerechten te bekijken. Deze zijn uitgerust met icoontjes en categorieën om de bereidingstijd, moeilijkheidsgraad en het aantal personen snel te kunnen zien. Ook kunnen de recepten eenvoudig vastgepind worden aan een Pinterestbord, zodat de bezoeker hem altijd makkelijk terug kan vinden. Last but not least, zijn de recepten beschikbaar in PDF-formaat – in de huisstijl – om op te slaan en uit te printen.
Naast het creëren van content hebben onze experts ook een content migratie uitgevoerd. Dit wil zeggen dat alle content van de oude website is overgezet naar de nieuwe website, maar dan overgoten in een nieuw sausje dat past bij de nieuwe website. Jiske had door de jaren heen al veel waardevolle content gecreëerd. Die hebben we dus in de verhuiswagen geplaatst en meegenomen naar de nieuwe site.
Om de content te laten aansluiten bij de nieuwe propositie en om deze te optimaliseren voor vindbaarheid in zoekmachines, zijn de teksten herschreven door onze SEO experts.
Bij Kwaaijongens bouwen we aan langdurige relaties met onze klanten. Zoek je enkel een website en hosting? Dat kan! Maar het echte avontuur begint pas wanneer jouw website live gaat. Samen met Jiske zorgen we ervoor dat Jilzi continu wordt verrijkt met nieuwe, inspirerende content, SEO-geoptimaliseerd en klaar voor de website. We nemen ook de social media strategie onder onze hoede en versturen tweemaal per maand een nieuwsbrief voor Jilzi, uiteraard geheel in haar eigen huisstijl.
Elke maand evalueren we hoe we het marketingbudget het meest effectief kunnen inzetten. Zo verbinden we ons samen aan het succes van Jilzi. Blijf dus zeker de website en social media van Jilzi volgen; er komen nog veel leuke verrassingen aan!