Van Aken
Marketing strategie, huisstijl, WordPress maatwerk & design
De missie: zorg dat Van Aken als specialist in schroeffunderingen haar marktaandeel vergroot en dé samenwerkingspartner wordt voor het type funderingsopdrachten waar zij het meest enthousiast van worden.
Arie en Nico zijn de mannen achter Van Aken en komen beiden uit de bouwwereld. In hun carrière zagen ze tal van innovaties die de bouwsector efficiënter en duurzamer maakten. Toch bleef de funderingstechniek vaak achter. “Dat kan beter,” dachten ze.
Schroeffunderingen bleken dé oplossing in fundering voor bouwprojecten als tuinhuisjes, veranda’s, serres en veldopstellingen voor zonneparken. Deze manier van funderen is echter nog redelijk onbekend. En onbekend maakt onbemind. Met hun nieuwe website hopen ze zowel de markt voor schroeffunderingen te laten groeien als hun eigen marktaandeel hierin te vergroten.
Een strategie lijkt vaak simpel en logisch zodra deze eenmaal staat. Toch komen de meeste bedrijven bij ons binnen met een propositie die nog niet helemaal scherp is en een doelgroep die nog nader gedefinieerd moet worden. Dat gold ook voor de mannen van Van Aken. Ze beschikken over een schat aan vakkennis, maar zochten nog naar een manier om dit effectief over te brengen en de juiste aanvragen aan te trekken.
Bij Kwaaijongens zien we een website altijd als een middel, niet als een doel op zich. Wat is dan wél het doel? Waar wil het bedrijf naartoe groeien en hoe ziet hun ideale klant eruit? Dit en meer hebben we duidelijk gekregen tijdens de strategie sessie waarmee we dit project zijn gestart. Deze strategie vormt de basis voor alle volgende stappen: van het webdesign tot de contentcreatie. Het biedt een houvast die zorgt voor een uniforme en duidelijke boodschap.
Tijdens een strategiesessie komen de kernwaarden van het bedrijf duidelijk naar voren. Hierdoor kunnen we beoordelen of de huidige huisstijl nog steeds past bij het karakter van het bedrijf. Voor Van Aken bleek het vuurrood in combinatie met diepzwart te hard en het gekozen font te ouderwets voor hun moderne uitstraling. De naam van het bedrijf kwam ook niet duidelijk naar voren in het logo, wat natuurlijk niet helpt bij het vergroten van je naamsbekendheid. Bovendien was er nauwelijks sprake van een consistente huisstijl. Veel mensen denken dat een huisstijl begint en eindigt met een logo, maar het is zoveel meer dan dat! Een krachtige huisstijl zorgt voor een herkenbare uitstraling en kan met slimme elementen ons onderbewustzijn prikkelen, waardoor de unieke kenmerken van het bedrijf beter naar voren komen.
Onze grafisch vormgeefster, Lotte, heeft een visuele beeldtaal ontwikkeld voor Van Aken waarmee ze zich zowel online als offline onderscheidend kunnen profileren.
Je wilt veel vertellen en je weet ook dat de aandacht van een bezoeker snel kan verslappen. Hoe pak je dat aan? Vanuit de strategie is een heldere menustructuur ontstaan met landingspagina’s die snel de gewenste informatie bieden. Onze webdesigner Karlijn bekijkt aan de hand van de klantreis wat de logische opbouw is voor elke pagina. Het uitgangspunt is ook hier dat een landingspagina een middel is, geen doel op zich.
Onze content specialist Sara heeft vervolgens het stokje overgenomen. Zij weet als geen ander hoe ze teksten moet schrijven die de propositie van Van Aken krachtig overbrengen, terwijl ze ook de SEO-waarden optimaliseert. Door slimme interne linkbuilding toe te passen en de komende maanden actief te blijven schrijven voor Van Aken, zorgen we ervoor dat de content op hun site meer bezoekers trekt en meer relevante aanvragen genereert.
Voor vrijwel ieder product of dienst geldt dat een van de meest populaire zoektermen iets is in de trant van: “hoeveel kost [x]”. Logisch, want we willen allemaal graag weten met welke kosten we rekening moeten houden, toch?
Hoewel dit vanuit het perspectief van de bezoeker heel logisch is, vormt het voor veel bedrijven een bottleneck. Al die offerteaanvragen van mensen die eigenlijk alleen maar een grove kostenindicatie zoeken, kosten het bedrijf veel tijd. Omdat lang niet iedereen een realistische verwachting heeft, worden veel van deze offertes niet omgezet in opdrachten. Zonde van de tijd dus!
Voor Van Aken ontwikkelden onze WordPress maatwerkspecialisten een zeer gebruiksvriendelijke prijsindicator. Aan de hand van een paar vragen krijg je direct online inzicht in de kosten en weet je waar je ongeveer rekening mee moet houden. versterkt.
Waarom hebben we gekozen voor een prijsindicator en niet meteen een definitieve offertetool, vraag je je misschien af? Omdat Van Aken 100% zeker wil weten dat de fundering staat als een huis. Daarom willen ze de verantwoordelijkheid voor het correct doorgeven van de gegevens nooit bij hun klanten neerleggen. Hun adviseurs nemen desgewenst altijd contact met je op om de laatste puntjes op de i te zetten.
We hebben heel bewust gekozen voor het woord ‘indicatie’. Zo spelen we in op de behoeften van iedereen die zich nog globaal aan het oriënteren is, en bieden we Van Aken de tijd en ruimte om hun expertise te laten gelden bij de aanvragen van iedereen die deze stap voorbij is. Een mooi voorbeeld van een gebruiksvriendelijke maatwerkoplossing die de kracht van onze klant versterkt.