Van Eerd Groep
Marketing strategie, WordPress maatwerk & design
De missie: onze website is verouderd. We zijn als bedrijf enorm gegroeid in omvang en in dienstenpakket. Het is tijd voor een nieuw online jasje. Eentje die wel past bij ons bedrijf. Kan Kwaaijongens ons helpen met deze missie?
“Wij doen vooral dit. Maar we doen ook dat. En dat doen we ook. En dit doen we alleen…” Precies.
De Van Eerd Groep is een dynamisch familiebedrijf dat door de jaren heen indrukwekkende ontwikkelingen heeft doorgemaakt. Omdat de website begrijpelijkerwijs niet hun corebusiness is, is deze achtergebleven bij de rest van de organisatie. Ten minste… een gestructureerde ontwikkeling is uitgebleven. De site is in de loop der jaren wel aangepast, maar met wat lap- en plakwerk hier en daar. Daardoor was de krachtige boodschap verloren gegaan en ontstond een wirwar van verschillende soorten diensten. Tijd voor structuur dus.
En daar komen wij, Kwaaijongens, in beeld.
Oke daar gaan we dan.
Zo hebben we de missie aangepakt:
Een nieuwe website is geen doel maar een middel om je doel mee te bereiken. Om te zorgen dat je website écht voor je gaat werken, moet je dus wel helder hebben wat dat doel dan is. Daarom beginnen wij dit soort projecten eigenlijk standaard met een strategiesessie.
Een strategiesessie á la Kwaaijongens is tweeledig. Tijdens de eerste afspraak stellen wij de klant, in dit geval een heel ontvangstcomité van Van Eerd Groep, allerlei vragen. Daarbij gaan we van hot naar her en krijgen we, als het goed is, een stortvloed aan informatie over ons heen.
Top! Zonder ingrediënten kun je per slot van rekening niks bakken niet waar? Al die informatie nemen wij vervolgens mee in ons vervolgonderzoek; we verdiepen ons in ontwikkelingen binnen de markt waar onze klant actief in is, doen een doelgroep onderzoek, bekijken welke posities concurrenten proberen te claimen… alles wat relevant is voor het samenstellen van een goed strategisch marketingplan.
Tijdens de tweede afspraak zijn wij aan de beurt om te praten en mochten de vakmensen van Van Eerd Groep achterover leunen en onze ideeen aanhoren. Gelukkig was het een schot in de roos! Alle neuzen dezelfde kant op; tijd voor stap 2. Het bouwen van de website zelf.
Van Eerd is een werkplek voor vakmannen en -vrouwen die van aanpakken weten. Gewoon lekker nuchter, met een gezonde werkethiek. Omdat de nieuwe website ook nieuwe medewerkers moet aantrekken, was het belangrijk dat we in tekst en beeld zowel klanten als mogelijke nieuwe teamleden aanspreken.
Die nuchterheid zie je meteen terug op de site van Van Eerd. Duidelijke taal, in een duidelijk font. Bam. Hier staan wij voor.
Van Eerd had eerst verschillende websites voor hun verschillende diensten. Die kwamen vervolgens samen op een overkoepelende corporate website, die eigenlijk niet echt iets zei.
Zonde. Daar wordt je online zichtbaarheid niet beter op en je boodschap niet krachtiger. Zeker omdat sommige klanten van Van Eerd gebruik maken van diverse typen diensten, was het met het oog op cross-selling belangrijk om meteen een totaalplaatje te schetsen. Iedere klus is maatwerk, en geen enkel project wordt online verkocht. Met deze nieuwe website is echter wel direct duidelijk waarvoor je contact kan opnemen met de specialisten van Van Eerd!
Van Eerd bestaat 25 jaar. Tijd voor een feestje dus! Ook daarbij denken we graag met onze klanten mee. Onze grafisch vormgeefster Lotte heeft diverse uittingen gemaakt waarmee Van Eerd klanten, medewerkers en prospects heeft kunnen verrassen tijdens de viering van hun 25 jarig bestaan.
Zo zorgen we voor betere zichtbaarheid online en gewoon in de omgeving!