Van Hout Tuinprojecten
Online strategie & WordPress webdesign
Van Hout Tuinprojecten is een klein en zeer persoonlijk hoveniersbedrijf met jonge en ervaren hoveniers in dienst. Dit hoveniersbedrijf richt zich op de regio Rosmalen en biedt diensten als tuinaanleg, tuinontwerp en uiteenlopende tuinwerkzaamheden aan.
Voor dit project hebben we strategiegesprekken met de klant gevoerd over de online positionering en het ontwikkelen en uitbouwen van een nieuwe website. Nadat de strategie helder was, hebben we een compleet nieuw webdesign neergezet. Het enige wat hetzelfde bleef, was het logo. De nieuwe website is ook voorzien van nieuwe teksten die de bezoeker, dus potentiële klant, veel meer aanspreekt en voorzien zijn van SEO-optimalisatie. Op dit moment ondersteunen we de klant met diverse online marketing activiteiten.
Onze copywriter – Lisa Huberts – heeft de nieuwe teksten voor de website geschreven. Voorafgaand heeft ze met de eigenaar Björn van Hout en zijn vrouw gebeld en gemaild. Tijdens het telefonische ‘interview’ werd al gauw duidelijk waar de klant de focus op wilde leggen. Deze focus, zoals keramische tegels en overkappingen hebben we onder de juiste pagina’s duidelijk naar voren gebracht als de ‘favoriet’. Omdat deze klant niet voor elk tuinproject heel het land doorreist, hebben we de focus ook gelegd met lokale SEO op de regio Rosmalen.
Van Hout werkt heel persoonlijk, Björn komt zelf langs om met zijn klant de wensen te inventariseren en daarbij vakkundig advies te geven. De kernwaarden van Van Hout Tuinprojecten komen op elke pagina terug, hiermee onderscheidt de klant zich van de concurrent. Uiteraard zijn de webteksten SEO geoptimaliseerd, zodat ze goed vindbaar zijn in zoekmachines als Google.
Sinds kort pakken we ook het social media beheer van deze klant op. Samen met de klant kijken we naar wat er zowel online als offline speelt in de wereld van tuinen en vertalen we dit naar artikelen en pagina’s. Voor Instagram hebben we een ‘link in bio’ pagina gemaakt, zodat de Instagram volger eenvoudig bij het juiste artikel uit komt. Elk project en blog wordt op dit moment door ons gepost op Facebook en Instagram. Door verschillende kanalen aan te grijpen die naar de website (de kern) leiden, krijgen zij vanuit verschillende hoeken bezoekers.