Black Tie
Van Magento naar WordPress webshop
Black Tie is dé specialist in gelegenheidskleding voor dames en heren, verkoop en verhuur. Als specialist in gelegenheidskleding, maatkostuums en trouwpakken heeft Black Tie zich ontwikkeld als kostuumspecialist in de breedste zin van het woord.
Aan dit uitdagende project hebben onze webdeveloper, frond end developer en webdesigner gewerkt. Black Tie had een grote webshop die goed vindbaar was op het internet. Echter draaide deze webshop op Magento 1. Deze versie wordt sinds half 2020 niet meer ondersteund. Black Tie was uit noodzaak dus toe aan een nieuwe website, natuurlijk met behoud van alle data en Google autoriteit die reeds was opgebouwd.
Het speerpunt van dit project was het zo efficiënt mogelijk omzetten van Magento 1 naar WordPress met WooCommerce webshop. Vanaf het eerste contactmoment hebben wij hen het vertrouwen gegeven om dit project tot een succes af te ronden, zonder dat opgebouwde data verloren zou gaan.
De webshop had voorheen een kassakoppeling met de fysieke vestiging. Met een kassakoppeling worden zowel de voorraden als prijzen, foto’s en alle andere producteigenschappen gedeeld. Uiteraard moest deze koppeling in stand blijven en alle data moest één op één naar de WordPress WooCommerce omgeving gezet worden. De maker van de kassakoppeling is een externe partij. Met deze partij hebben wij tijdens het project ook intensief contact gehad, zodat alles tot in de puntjes overgezet kon worden. De communicatie tussen de kassa, cloud en website is goed verlopen en alle data op de website wordt netjes getoond, zoals het getoond moet worden.
De website van Black Tie had met haar pagina’s waardevolle, hoge posities in Google opgebouwd. Dit wil je natuurlijk zo houden wanneer je overstapt naar een nieuwe omgeving. We hebben doorgrond welke pagina’s het belangrijkst waren voor de vindbaarheid. Deze zijn concreet in kaart gebracht en we hebben uitgezocht hoe we deze pagina’s het best konden overzetten en tegelijkertijd de linkwaarde konden bewaren. Hiervoor is de focus heel belangrijk. Voor deze SEO taak zijn veel strategische gesprekken tussen de klant en Eric – SEO specialist – geweest. Zo heeft Eric naast de huidige, goed vindbare pagina’s, ook meegedacht aan het verder uitbouwen van de vindbaarheid van de pagina’s.
Naast de website heeft Black Tie ook een fysieke winkel. Tijdens de strategie gesprekken is er ook gesproken over hoe de webshop de fysieke winkel kan versterken. Vanuit de website willen we mensen naar de winkel leiden. We hebben alle producten online gezet, ook producten die niet in de webshop te koop zijn. Wanneer de bezoeker op een van die producten klikt, komt hij/zij terecht op de afspraken-pagina om een afspraak te maken in de winkel. Op elke pagina is elk product uitgebreid met meerwaarde van de winkel. Aan de achterkant wordt de klant voorzien van extra informatie over de producten die de websitebezoeker graag wil bekijken gedurende de afspraak, zonder deze eerst zelf te hoeven selecteren.
Tot slot hebben we diverse diensten gekoppeld, zoals review widgets en een Pinterest integratie met de webshop. Op deze manier krijgen alle foto’s gelijk meerwaarde op social media.