Hypsos
WordPress maatwerk & design
Hypsos wilde gemak op alle vlakken. De website was verouderd, waardoor de website vullen een hels karwei werd voor het personeel. Daarnaast kwamen ze af van Umbraco, een gesloten CMS. Dat moest anders besloten ze. Met een compleet plan kwamen ze naar ons toe. Na een goede sparringsessie, waarin we voornamelijk op zoek gingen naar de verdieping, werd er gezamenlijk bepaald wat de vormgeving moest worden. Onze Kwaaijongens mochten aan de slag gaan voor Hypsos!
Gezien de klant uit een gesloten CMS kwam (Umbraco), was het nog maar de vraag tot hoeveel data wij toegang hadden. Ook konden we maar een beperkte backup terughalen. Hoe meer data we konden terughalen, hoe minder werk het natuurlijk was. Toch zijn we in staat geweest om nog genoeg data over te zetten, om zo al een groot deel uit handen te nemen. Doordat we veel pagina’s konden overnemen werden de Google waardes zo goed als kan meegenomen naar de nieuwe WordPress website.
Onze UX Designer, Lisa, werd vrijwel compleet vrijgelaten tijdens dit project. Dit gaf natuurlijk de enorme vrijheid om helemaal ‘los’ te gaan met het webdesign. Hoewel de huisstijl nog wel herkenbaar moet zijn voor klanten, heeft ze de website in een modern jasje gestoken. We zijn daarnaast ook een aantal keer buiten de paden van het thema gegaan. Speciale elementen, waaronder een stukje maatwerk CSS, waren nodig om van de website een speciale ervaring te maken.
Davey heeft voor Hypsos verschillende maatwerk oplossingen mogen ontwikkelen. Dit omvat onder andere een op maat gemaakte agenda module en voor de gebruiker een makkelijk en duidelijk filterbare weergave van de projecten die Hypsos gedaan heeft. De grootste uitdaging was de ontwikkeling van een centraal systeem waarmee vanuit één systeem alle agenda items, waaronder verschillende velden, afbeeldingen, teksten en SEO waarden, op verschillende websites van Hypsos gevuld, bewerkt en verwijderd kunnen worden. Dit zou Hypsos enorm veel tijd besparen in het vullen van content en dat is gelukt!