Selectclean
WordPress webdesign op maat
Selectclean wordt geleid door eigenaren Edward en Bart. Edward heeft zijn roots in het schoonmaakvak en Bart is een doorgewinterde ondernemer. De manier waarop zij hun werk doen is uniek. Schoonmaken, glasbewassing en specialistische reiniging: bij Selectclean draait het allemaal om mensen. Daarom selecteren ze ook op communicatievaardigheden en bieden ze regelmatig hospitalitytrainingen voor personeel.
Ze hadden al een website, maar deze was verouderd en toe aan een nieuw jasje passend bij de plannen voor de toekomst. Tijdens het eerste gesprek over deze toekomst heeft Eric uiteengezet hoe dit vertaald kon worden naar een internetstrategie met nieuwe website en bijhorende aanpak op het gebied van SEO. Door gericht vragen te stellen, werd er al snel een schets gemaakt op het whiteboard.
Selectclean heeft door Tickl – reclamebureau uit Uden – een nieuwe huisstijl laten ontwerpen dat helemaal aansluit bij hun visie en missie. Uit de nieuwe huisstijl is ook een mockup opgesteld voor de nieuwe website. Vervolgens belde Bart met Eric om door te geven dat we konden starten met realisatie van de professionele WordPress website op basis van de aangeleverde mockup. We hebben deze mockups omgezet naar een nieuwe, frisse en moderne website binnen het door ons gebruikte WordPress Thema. Bij de inrichting van WordPress, de hosting omgeving, het thema en de gebruikte plugins was het van belang om rekening te houden met technische optimalisatie in verband met SEO en de vindbaarheid van de nieuwe website.
Een mooie en functionele website is één, maar je wilt natuurlijk ook dat de website gevonden wordt. Focus op online marketing regio Uden en Wijchen. Hiervoor heeft Lisa on-page SEO toegepast op alle pagina’s. Dit gaat Selectclean later zelf verder uitbouwen, zodat de vindbaarheid steeds beter wordt en blijft. Hiervoor krijgen ze uitleg in het kenniscentrum van Kwaaijongens, Eric zal ze praktisch uitleggen hoe en waar ze op moeten letten met nieuwe content. Door middel van SEO coaching houden wij vervolgens een vinger aan de pols en sturen bij waar nodig om binnen de gemaakte afspraken het beste resultaat na te streven.
Door goede en snelle communicatie met zowel Selectclean, als met het reclamebureau Tickl en onze tekstschrijver, hebben we deze opdracht snel kunnen realiseren. Het is een erg frisse, moderne én overzichtelijke website geworden. Daarnaast vond Lisa het ook een leuke uitdaging om de mockups te vertalen naar een goed en gebruiksvriendelijk webdesign.